In 2016 verzorgden we de content voor ICT provider Global-e. De website was net nieuw, moest alleen nog gevuld worden. Een jaar later koos Global-e ervoor om samen met Botaniek nog een stap verder te gaan. Nu mochten we ook ons ding doen met de structuur van de website, de lay-out van de pagina’s en het CMS.
Opnieuw structureren
Op de oude website zat het grootste pijnpunt in de navigatie. Het menu was beperkt, met oplossingen en producten als de haken waar alles aan moest hangen. Wie wilde ontdekken wat Global-e precies kon beteken, klikte zich een slag in de rondte. Wie op zoek was naar een bepaalde dienst, verloor zich in een doolhof. .

Op basis van de informatiebehoefte die bij prospects leeft, hebben we een nieuwe paginastructuur uitgewerkt. In de primaire navigatie zien bezoekers nu direct de hoofddiensten – cloud, voice en infrastructuur – plus de USP die Global-e onderscheidt van landelijk opererende partijen – support. Onder deze knoppen ligt een submenu, waarin de bijbehorende diensten overzichtelijk staan.
Gericht op contact
De layout voor de productpagina’s hebben we verwend met een flinke make-over. Alinea’s hebben een duidelijke hiërarchie te geven. Teksten zijn inhoudelijk verrijkt met illustraties. Stockfoto’s hebben we eigen gemaakt door het toevoegen van een grafische laag. CTA’s blijven duidelijk in beeld.
WordPress CMS
Het CMS dat onder dit moois ligt is WordPress. Aan de hand van custom templates kunnen medewerkers op gebruiksvriendelijke wijze onder meer blogs, producten en vacatures plaatsen.