Verpest je website niet met appelmoescontent

Website vullen? Beantwoord eerst deze 10 vragen!

We weten hoe het gaat. Je bent helemaal blij met je nieuwe website. Je wilt nu aan de slag. Dus je duikt het cms in en begint met typen.

Zo vullen de meeste starters hun website. Ze zijn enthousiast. Ze hebben een interessante visie. Maar op het beeldscherm blijft het oppervlakkig.

Appelmoescontent noemen wij dat. Want iedereen lust appelmoes, maar niemand rijdt er voor om.

Hoe voorkom je dat je blijft hangen in algemeenheden? Begin vooral niet zo snel met het vullen van die website. Bereid je eerst goed voor en trek een dag uit voor deze 10 vragen.

Inderdaad, een hele dag! Wees als een vasthoudende interviewer, speel advocaat van de duivel, stel steeds weer een vervolgvraag, tot vervelends toe: waarom precies, waarom dat, waarom zo? Alleen dan kom je tot de kern!

Drie vragen over jezelf


1) Waarom ga je ondernemen?
Waarschijnlijk lepel je het antwoord zo op… graaf dieper!

2) Wat heb jij nou eigenlijk te betekenen?
Maak duidelijk hoe jij deze branche/markt/wereld gaat verrijken.

3) Welke uitdagingen ga je aan?
Breng ze in kaart, want dankzij uitdagingen kun je een heldenverhaal vertellen!

Drie vragen over je klanten


4) Wie zijn jouw klanten?
Kom niet aan met iedereen. Wees specifiek over wie je echt graag wilt en echt goed kunt helpen.

5) Wat willen zij bereiken?
Begrijp de doelstellingen, uitdagingen en dromen van je klanten.

6) Hoe help je klanten verder?
Ze hebben je product of dienst nodig. Maar daar houdt het leven niet op.

Drie vragen over content


7) Wat kun je maandelijks doen?
Die website vullen is het begin. Om de aandacht te houden laat je geregeld van je horen.

8) Wat gaat je lekker af?
Bloggen, vloggen, instagrammen… Doe waar je in uitblinkt!

9) Wat zijn je zwaktes?
Dit zijn de werkzaamheden die je, zodra het kan, uit handen gaat geven.

En die laatste belangrijke vraag


10) Wat zie jij als succes?
Over deze vraag mag elke ondernemer best een paar a4’tjes schrijven!

Nu komt het aan op lef!

Goede content is als een zoet appeltje
Vaak zijn ondernemers bang om klanten mis te lopen. Ze zijn voor iedereen de ideale partner en kunnen overal mee helpen.

Na het beantwoorden van deze 10 vragen weet je waar je vandaan komt, waar je heen wilt en wat je persoonlijkheid geeft. Gebruik dat inzicht om keuzes te maken. Sla die zoete appeltjes niet tot moes. Poets tot ze blinken!

Like ons en blijf geïnspireerd


Geplaatst door

Paul Stekelenburg

Facebook Google+

Tekstschrijver die het internet door-en-door kent. In 2000 begonnen als webredacteur bij de VPRO. Sinds 2006 werkzaam als webtekst- en contentspecialist.